flaranDins l'encastre de Total Festum lo dimenge 28 de mai de 2017 de 14h a 18h l'abadiá de Flaran dubrís las siás pòrtas. L'intrada es a gratis.

L'eveniment es organizat per la region Occitània, lo departament de Gers, lo CIRDÒC e las associacions occitanas localas.

Una bona occasion de tornar d'escobrir aquela meravilha de l’Edat Mejana, en familha o entre amics, de se remembrar l'istòria d'aquel lòc d'excepcion.

Programa :

  • 14:00 - Visita guidada en occitan per l’Ostau gascon.
  • 14:45 - Secrèt de jardin - Florence Faure-Brac, etnobotanista, vos convida a descobrir los mistèris dels simples de Flaran. Una descobèrta istorica, botanica e lingüistica.
  • 15:30 - Conferéncia Guilhem d’Aquitaine, prince des métamorphoses per Katy Bernard de l'Universitat de Bordèu 3.
  • 16:30 - Concèrt : Lirica Mediterranèa per lo Troubadours Art Ensemble.
  • 17:30 - Presentacion de Total Festum en presença d’officials e d’elegits.

Joan Fourié sus Renat Nelli (1982)

Renat Nelli (René Nelli)

Un tèxt de Joan Fourié publicat dins la revista Aicí e ara (mai de 1982).

Suls rapòrts entre la lenga occitana e la lenga francesa

Langue d'oïl contre langue d'oc

En 1979 dins la revista Aicí e ara, Francés Pic presentava lo libre de Michel Baris, Langue d'oïl contre langue d'oc

Votacion del Parlament Europèu per melhorar la mobilitat electrica

Lògo recarga electrica

A la debuta del mes de julhet de 2023 lo Parlament Europèu votèt per l'adopcion de règlas novèlas per fin de far créisser lo nombre de las estacions que permeton de recargar los veïculs electrics. Las novèlas disposicions preveson tanben de ne facilitar l'usatge.

Totèm : l'agaça d'Abelhan

agaça

En 2017 sortiguèt la revista Los rocaires numèro 2 amb de contes suls animals totemics.

Lo pintre Pierre François

Presentacion de Pierre François, pintre originari de Seta, que a son biais participèt a la fin del sègle XX a l'accion occitana en illustrant de cobèrtas de libres.