La fabrica ACC de Douvrin
La fabrica ACC de Douvrin

Lo 30 de mai de 2023 la nòva societat, Automotive Cells Company (ACC), coentrepresa recentament creada pels grops Stellantis, TotalEnergies e Mercedes-Benz, inaugurava sa primièra gigafabrica de batariá a Douvrin, prèp de Lens.

La societat ACC es una responsa dels industrials europèus a la nòva organizacion dels transports qu'es a se metre en plaça de pel mond, basada sus de motors a energia electrica. Per aquò son necessàrias de batariás electricas poderosas.

Los europèus son quasi absents d'aquel mercat en plena creisséncia e dependon de China.

Doas autras usinas d'ACC son previstas après aquela de Douvrin : una en Allemagna, a Kaiserslautern, la segonda sul site Stellantis de Termoli, en Itàlia.

L'investiment per la bastisson dels tres sites s'amonta a 7,3 miliards d'èuros. Tre 2030 son 2,5 milions de batariás que seràn produsidas pel grop ACC sul sòl europèu.

La produccion deu debutar a Douvrin a la fin de l'an 2023.


Signatura d'un acòrd entre The Exploration Company e Axiom Space

Nyx, The Exploration Company

Lo 12 de setembre de 2023 The Exploration Company e Axiom Space signèran un acòrd de collaboracion.

Joan-Maria Petit sus Jòrgi Reboul (1985)

Pròsas geograficas

Prefaci de Joan-Maria Petit a Pròsas geograficas de Jòrgi Reboul.

Sus la musica occitana anciana

Mondonville per Quentin de La Tour

Un article de Marcel Carrieres escrich en 1972 per la revista Vida Nòva numèro 5.

Thales Alenia Space desvolopa una capsula

Capsula Thales Alenia Space

Al mes de mai de 2024, la societat Thales Alenia Space comunicava sus sa signatura amb L'ESA (European Space Agency) d'un contracte per fin de desvolopar una capsula espaciala.

Una se disent intelligéncia artificiala de mai

Deman las IA

A la fin del mes de genièr de 2025 las autoritats chinesas an desvelat una aplicacion emplegant d'algoritmes basats sus una çò dicha intelligéncia artificiala generativa. L'aplicacion a per nom DeepSeek.

Onzen vòl del Starship

Los motors Raptor del Super Heavy en accion

Se debanèt lo 14 d'octobre de 2025 lo onzen vòl del Starship de Space X.

Defensa : França ensaja son arma ipersonica

V-MAX junh de 2023

Lo diluns 26 de junh de 2023, França ensajèt al dessus d'Ocean Atlantic, son arma ipersonica.