Dream Chaser Tenacity Agost de 2024
Lo Dream Chaser Tenacity al centre espacial Kennedy en agost de 2024

Desvolopada per la societat estatsunidenca Sierra Space, la primièra naveta Dream Chaser, nommada Tenacity, s'aprèsta per son primièr vòl que se deu debanara a la fin de 2024. Lo vòl serà pas abitat, Tenacity menarà simplament de mèrças (3,5 tònas) a l'Estacion Espaciala Internacionla (ISS).

A la debuta de l'an, l'aparelh èra en tèst al centre d'ensag Neil Armstrong de la NASA. Son estats testats : la resisténcia de l'aparelh a las vibracions e als tustes, a la pression.

La naveta es arribada aqueste estiu al centre espacial Kennedy. D'autres tèsts l'espèran : acostics, de compatibilitat electromagnetica, de protecion termica.

Una autra naveta, Reverence, es actualament en construccion per Sierra space.


Capsule espaciala Nyx : ont ne son ?

Nyx, 2025

La societat The Exploration Company desvolopa una capsula espaciala : Nyx.

Una se disent intelligéncia artificiala de mai

Deman las IA

A la fin del mes de genièr de 2025 las autoritats chinesas an desvelat una aplicacion emplegant d'algoritmes basats sus una çò dicha intelligéncia artificiala generativa. L'aplicacion a per nom DeepSeek.

Max Roqueta e lo roman

Mièja-Gauta

Lo tèxt çai-jos es extrach de la plaqueta de presentacion de la mòstra : Max Roqueta, la libertat de l’imaginari, que se debanèt en 2014 e 2015 a Montpelhièr.

Joan-Loís Segondy : presentacion del libre 'D’aucèls e d’òmes'

En 2023 sortissiá lo libre D’aucèls e d’òmes de Joan-Loís Segondy.

Thales Alenia Space desvolopa una capsula

Capsula Thales Alenia Space

Al mes de mai de 2024, la societat Thales Alenia Space comunicava sus sa signatura amb L'ESA (European Space Agency) d'un contracte per fin de desvolopar una capsula espaciala.

Defensa : Thales presenta SkyDefender

SkyDefender, Thales, 2026

La societat Thales presentèt en març de 2026 son sistèma de proteccion contra las amenaças aeriana : SkyDefender.

SpaceX : segond ensag del Starship

Segond ensag, Starship, SpaceX, 18 de novembre de 2023

Se debanèt lo 18 de novembre de 2023 lo segond ensag de la fusada Starship.

Dassault Aviation e OHB s'assòcian per desvolopar un mejan de transpòrt espacial europèu

Lo Vortex-S tal qu'imaginat

Dassault Aviation e OHB an anonciat lo diluns 11 de mai de 2026 que s'associavan per prepausar a l'Agéncia Espaciala Europèa (ESA) un avion espacial polivalent Vortex-S, capable de transportar de merças cap a d'estacions espacialas e d'efectuar de missions autonòmas en orbita.