Lo Lector de la Val, Associacion de Bibliotècas del Lauragués (sud-èst de Tolosa), organiza d’octobre de 2017 a febrièr de 2018 son XXen concors de novèlas. Es dobèrt a totes e a gratis.

Compta quatre categorias : primari, segondari, licèus e adultes. Los tèxtes collectius son permeses se fan partida de l’ensenhament d’una classa tota.

Lo tèxt deu necessariament començar amb la frasa seguenta, que serà lo tèma ongan : « Tot destimborlat, lo gal de la giroleta vira e revira coma un bèl diable dins las ventadas de l’Autan. »

La forma serà la novèla. Lo genre demòra liure : fantastic, policièr, sciéncia-ficcion, istoric, romanèsc, aventura, etc... o pas brica de genre que siá.

L'ensemble deurà respectar un format cort (6 paginas, 30 linhas per pagina, polícia classica còrs 12), títol obligatòri.

Après la clavadura oficiala de las participacions lo 16 de febrièr de 2018, una jurada de professionals de la filièra del libre e de l'edicion, designarà los ganhants de cada categoria, que recebràn lor prèmi en junh de 2018.

Los laurejats veiràn lors tèxtes publicats e recebràn diferents presents en recompensa. De mai, a l'edicion dels tèxtes seleccionats per la jurada, s'apondrarà la realizacion d'un CD que contendrà la lectura dels melhors tèxtes occitans recebuts.

Per ne saupre mai clicar.


Pèire Cardenal : 'Vera vergena, Maria'

Detalh de l'òbra de Rafaèl La sacrada familha

Poèma de Pèire Cardenal : Vera vergena, Maria

Vidèo : lo tambornet

Tambornet

Presentacion de jòc de bala al tambornet. Una vidèo del CIRDÒC.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Sus la Cançon de Santa Fe

Letrina Cançon de Santa Fe

Un article de la revista La Cigalo Narbouneso (abril de 1927, pagina 49). Autor : P. Albarel. L'ortografia del tèxt es estada corregida.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Lo mistèri de la Montanha Negra'

Lo mistèri de la Montanha Negra

En novembre de 2012 sul webzine Jornalet Sèrgi Viaule presentava lo libre de Cristina Clairmont Lo mistèri de la Montanha Negra.