En 2022 IEO-Edicions publicava lo libre de Gerard Tautil, Contratèmps'. Es estat traduch en francés. En genièr de 2024 son autor informava sus aquesta nòva publicacion.

Adieu,

Mon darrier libre Contratemps, letras sus l’Occitania e l’occitanisme (IEO Edicions colleccion Ensatge 2023) que d’unei an legit es estat publicat tanben en francés a Presse fédéraliste, collection Minorités nationales. Junh de 2023.

Es un libre de reflexion e de proposicions, critic e constructiu sus la situacion d’Occitania e l’occitanisme d’ara.

Es subretot legit per de monde interessats per la question politica (l’Alan Roch n’e’n faguèt una lectura objectiva dins lo darrier Occitania-vvap, tanben positiva per la revista Fait des choses de Lion, mentre que la critica de la revista literària Lo Gai Saber ne’n retenguèt que la question culturala). Estonanta lectura selectiva que la question culturala, lingüistica es propriament politica e qu‘avèm aquí lei doas interfàcias de l’occitanisme modèrne.

Dos documents dins aquela publicacion : Les Gilets Jaunes de Gustau Aliròl e un tèxte de Martina Boudet sus la situacion deis autonomias d’Euròpa (solament dins la version francesa).

Vos convidi a legir e far legir aquest assai d’actualitat qu’es una convidacion collectiva a l’escambi. Ren d’autre.

E que 2024 vos permete la realizacion de vòstrei projècts !

Amistats

Gerard Tautil (genièr de 2024)


Robèrt Lafont : critica del libre de Renat Nelli 'Le Roman de Flamenca' (1966)

Roman de Flamenca - Nelli

En 1966, Renat Nelli publicava lo libre Le Roman de Flamenca. Robèrt Lafont dins la revista Viure numèro 6 ne fasiá la critica.

Sus la musica occitana anciana

Mondonville per Quentin de La Tour

Un article de Marcel Carrieres escrich en 1972 per la revista Vida Nòva numèro 5.

Votacion del Parlament Europèu per melhorar la mobilitat electrica

Lògo recarga electrica

A la debuta del mes de julhet de 2023 lo Parlament Europèu votèt per l'adopcion de règlas novèlas per fin de far créisser lo nombre de las estacions que permeton de recargar los veïculs electrics. Las novèlas disposicions preveson tanben de ne facilitar l'usatge.

Sul telefilm de Jacques Malaterre, 'L'Assassinat d'Henri IV'

Lo rei Enric IV

En 2009 sortissiá a la television francesa lo telefilm L'Assassinat d'Henri IV.

Sus l'òbra de René Girard

Adoration de l’Agneau de Dieu, Van Eyck, 1432

Un tèxt de la revista Aicí e ara numèro 3 (1979).