L'IEO-12 organiza lo dimècres 14 de febrièr de 2024, a 18h a l'Ostal de las Associacions, 15 avenguda Tarayre a Rodés, una serada dedicada al roman istoric de Jacques Regourd La patz del rei e de la glèisa.

Lo libre es estat publicat a la prima de 2023 per las edicions del Grelh Roergàs. Agotat en fin d'annada es estat reeditat.

Lo roman de 352 paginas conta l'istòria d’Augièr, jove pastre de Castèlmarin, en Roergue. L'istòria debuta en 1222 per s’acabar a Najac en 1249, del temps del renhe de Raimon VII de Tolosa. L'òbra mèscla ficcion romanesca e vertat istorica.

La presentacion se farà en preséncia de l’autor.

Cobèrta de La patz del rei e de la glèisa de Jacques Regourd, Grelh Roergàs, 2023


Montpelhièr : l'arpa del Senhor Guilhèm

En març de 2018 dins sa revista mesadièra la vila de Montpelhièr comunicava en occitan.

Joan B. Seguin : critica del libre de Robèrt Lafont 'Renaissance du Sud'

Renaissance du sud, Robèrt Lafont, Gallimard

En 1970 sortissiá lo libre de Robèrt Lafont Renaissance du Sud. Essai sur la litteratura occitane au temps de Henri IV.

Union Europèa : ajudas a la infrastructuras de transpòrt

Ralh ferroviari

Lo dijòus 22 de junh de 2023 la Comission Europèa comunicava sus la politica de l'Union en matèria de transpòrt. Son 6,2 miliards d'èuros que seràn investits dins las infrastructuras.

Venècia : extrach del roman 'Mièja-Gauta'

Masqueta

Extrach del roman Mièja-Gauta de Max Roqueta paregut en 2010 a las edicions Trabucaire.

Critica del libre 'École, Histoire de France et Minorités nationales'

Ecole, Histoire de France et Minorités nationales, Napoleon Bonaparte

Critica per Romieg Pach del libre de Claude Gendre e Françoise Javelier : École, Histoire de France et Minorités nationales (Fédérop, 1978)