Guillaume Lopez

Guillaume Lopez

Dins son magazine numèro 68 del mes de novembre de 2019, la vila de Tolosa publicava una entrevista de Guillaume Lopez alara que son novèl espectacle Anda-Lutz èra presentat a Colomièr.

« Gaiti totjorn cap al sud de Tolosa »

– Avètz un tropisme espanhòl mas cossí avètz conegut la musica del Maghreb ?

Dins mon percors, gaiti totjorn cap al sud de Tolosa, la musica del Maghreb m’a doncas totjorn interessat. E puèi logicament, de trabalhar sul flamenco, aquò pòrta mon espiar un pauc mai luènh. Amb mon companh acordeonista Thierry Roques, fasèm dempuèi 20 ans un ligam entre Granada de Garona e Granada d’Andalosia. Aqueste còp, avèm perseguit lo camin fins a Agadir. Mas per èsser precís, aquel projècte nasquèt d’una comanda de la Region en 2018 : crear un espectacle que mescle musicas d’Occitània e de Maròc a l’ocasion d’un viatge de la Presidenta dins lo país. Montèrem un triò amb Saïd El Maloumi, un percussionista reconegut alai. Coma aquò agradèt poguèrem contunhar e demandèri a Nicolas Gardel, un trompetista de jazz tolosan, de nos rejónher.

– La mescla de musicas es dificila a realizar ?

Totas las musicas pòdon escambiar a condicion de las conéisser plan. Quand sès especialista coma ieu de la musica d’un pichon territòri, aquel de Carcin e de Gasconha, aquesta musica es ta carta de visita per escambiar. E solide, es totjorn mai interessant quand se mescla. Dins la musica del Maghreb aimi lo biais de virar los ritmes, que s’integran ben amb los mieus. Fin finala, vau al Maròc coma vau en Argentina o dins d’autres païses, per enriquesir ma musica.

– Avètz ja fait de concèrts al Maròc, de qué foguèt l’acuèlh ?

Avèm fait ja doas viradas amb Anda-lutz alai. Coma Saïd i es un pauc una « estar », lo mond venon per lo veire el primièr. E son estonats perqué descobrisson l’occitan, aprenon que se parla la lenga al sud de França. Lo concèrt se fa en quatre lengas : arab literari, occitan, francés e espanhòl, amb tanben de poesias d’Alem Surre-Garcia o d’escrivans arabs. Tot se passèt plan al Maròc e coma sortirem lo disc de la creacion en genièr de 2020, i tornarèm lèu amb una virada novèla.


Robèrt Lafont : critica del libre de Renat Nelli 'Le Roman de Flamenca' (1966)

Roman de Flamenca - Nelli

En 1966, Renat Nelli publicava lo libre Le Roman de Flamenca. Robèrt Lafont dins la revista Viure numèro 6 ne fasiá la critica.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Lo mistèri de la Montanha Negra'

Lo mistèri de la Montanha Negra

En novembre de 2012 sul webzine Jornalet Sèrgi Viaule presentava lo libre de Cristina Clairmont Lo mistèri de la Montanha Negra.

Croàcia passa a l'èuro e intra dins l'espaci Schengen

Membre de l'Union Europèa dempuèi 2013, Croàcia emplega dempuèi aqueste 1èr de genièr de 2023 l'èuro coma moneda. De pèças novèlas son donc intradas en circulacion.

Max Roqueta e lo roman

Mièja-Gauta

Lo tèxt çai-jos es extrach de la plaqueta de presentacion de la mòstra : Max Roqueta, la libertat de l’imaginari, que se debanèt en 2014 e 2015 a Montpelhièr.

Critica del libre de Joan-Maria Petit e Pèire Francés : 'Bestiari, aubres, vinhas'

Joan-Maria Petit e Pèire Francés : 'Bestiari, aubres, vinhas'

En 1979 la revista Aicí e ara publicava una critica de Maria-Clara Viguièr del libre Bestiari, aubres, vinhas.