13/02/16 - Lo jornalet gaseta occitana d'informacion, presenta una entrevista de Alan Barthélémy. Ensenhaire de letras classicas, èx-coordenaire de l’ensenhament de l’occitan dins las Bocas de Ròse, coautor amb Guiu Martin del Manuel Pratique de provençal contemporain (Édisud, 2000, reeditat en 2006).

Aquí, torna sus la situacion de la lenga en Provença, sul trabalh que faguèt amb Guiu Martin a Cucuron, sus son ròtle actual dins las associacions o mèdias provençals (Associacion per l’Ensenhament de la Lenga d’Òc, Aquò d'Aquí, IEO Provença-Aups-País Niçard, lo Forum d’Òc).

Una entrevista de legir per melhor conéisser e per melhor comprene la situacion de la lenga nòstra en Provença.

Extrach : "Nos fau faire tot ce qu’es a nòstra portada per far veire, entendre e transmetre la lenga, tan pichon que siegue.

"Empacha pas naturalament de s’interrogar sus lei melhoreis estrategias, mai coma degun n’a una conoissença segura, assagem promier e sustot de si charpinar lo mens possible sus lo biais que cadun chaussisse de militar, e de pas maucorar leis autres de faire ce que fan a son idèa."

En referéncia a l'actualitat de la fin de 2015, Alan Barthélémy concluís :

"Siam lei defensors de la lenga que n’apèlan a tot lo còrs civic nacionau per metre en acòrd sei principis e son accion, en fasent lo necessari per assegurar lo desvolopament dei lengas de França segon lei tèrmes de la Constitucion e lei tèxtes oficiaus de l’Educacion Nacionala. Si devèm pas presentar dins aquela batalha coma un còrs estrangier en França, mai n’apelar a tota França per que sauvèsse un element fondamentau de son identitat. Aquela posicion mi sembla que nos permete de s’integrar dins l’emocion nacionala en clavelant lo bèc a l’extremisme nacionalista."

Legir l'article sul jornalet [aquí]


Sul libre 'Poesia catalana del sègle XX' - Robèrt Lafont - 1965

poesia

En 1963 sortissiá lo libre Poesia catalana del sègle XX. Robèrt Lafont ne faguèt la critica dins la revista Letras d'òc.

Los Païses Baltics son desconectats dels malhums electrics rus e bielorús

Electricitat, pilònes

Lo dimenge 9 de febrièr de 2025 son estats desconectats dels malhums electrics rus e bielorús los tres Estats Baltics, Estònia, Letònia e Lituània.

Pèire Lagarde sus Joan Bodon (1971)

Joan Bodon

En 1971 dins la revista Vida Nòstra Pèire Lagarde presentava Joan Bodon.

Peticion contra la fin de l'Estivada de Rodés : Gardarem l'Estivada

Gardarem l'Estivada

Après las anóncias del conse de Rodés, Christian Teyssèdre, al subjècte de las animacions estivalas previstas per la vila, que preveson la desaparicion de l'Estivada coma manifestacion culturala occitana, un collectiu s'organiza per son manteniment.