Se debanaràn lo divendres 26 e lo dissabte 27 de genièr Las Ivernalas de Cabardés. L'eveniment es organizat per l'IEO-Aude e lo Servici Cultural de Puègnautièr.

Tres rendètz-vos son al programa  :

1 - Un espectacle jove public, lo divendres 26, a 18h30, sala Na Loba : Quesaquò e Mascomprés, interpretat pel teatre TIO-La Rampa. La participacion es liura.

L'espectacle met en preséncia lo curiós Quesaquò e lo cercaire Mascomprés, seguits pel pichon Marchadedins. Aiman d'escotar las istòrias coloradas del Chivau drapèu. Fàcia a aqueste monde colorat de blau, de verd, d'irange... se trapa un mond tot gris ont senhoreja lo Glomi, qu'aima pas brica las istòrias, que vòl pas somiar e desira tot uniformizar, numerotar, racionalizar. L'afar se nosarà a l'entorn d'un cariolet multifoncional !

L'espectacle es jogat pel Joan-Loís Blenet, l'autor del tèxt, e per l'Ives Durand que pòrtan tot lor biais de comedians e contaires al vam d'una pèça ritmada, risolièra e creativa.

2 - Un espectacle d'umor, lo dissabte 27, a 19h : L'Occitanie pour les Nuls, per Florant Mercadièr.

L'an passat, lo public aviá presat los contes sortits del placard pel Florant. Lo contaire torna ongan amb sa novèla creacion. La tòca es de contar l'istòria d'Occitània, la pichona e la granda. Lo Florant s'ajuda de musica, d'umor e d'una bona dòsi de marrida fe per avançar una autenticitat segura que trasformarà la vision de cadun sul passat del país d'Òc. Aprendretz atal cossí los trobadors inventèron lo rap, l'òme terrible qu'èra Gaston Febus autor de la doça cançon del Se Canta...

Lo contaire s'amusa e vesita los contes e legendas que farguèron aquel territòri original entre doas mars e tres montanhas.

3 - A la fin de l'espectacle, se poirà passar a taula per una taulejada amicala, en ligason amb las Ampelofoliás de Cabardés, lo dissabte 27, a 20h30, sala de la Tor.

L'escasença d'un rescontre a la velha de la granda jornada de fèsta de la trufa negra e dels vins de Cabardés lo dimenge 28 a Mossolens. Un repais convivial amb un plat occitan que ten al còrs : sautat de pòrc amb patanas, los vins de Cabardés e lo muscat de Sant-Joan de Menerbés.

Espectacle : 5 € ; sopar : 15 € ; espectacle e sopar : 18 € ; sopar sus reservacion.

*

Las Ivernalas de Cabardés son organizadas per l'IEO-Aude e lo Servici Cultural de Puègnautièr, amb lo sosten del Conselh Regional Region Occitania-Pirenèus Mediterranèa, del Conselh Departamental d'Aude, de la Comuna de Puègnautièr, de l'Ofici Public per la Lenga Occitana en collaboracion amb lo Cercle Occitan del País de Carcassona, la Calandreta de Carcassona e las Ampelofoliás de Cabardés.


Istòria : correspondéncia entre Marius e Elisa Coutarel

Carta postala

La comuna de Montpelhièr valoriza la correspondéncia entre Marius e Elisa Coutarel.

Totèm : l'agaça d'Abelhan

agaça

En 2017 sortiguèt la revista Los rocaires numèro 2 amb de contes suls animals totemics.

Los Païses Basses e Danemarc mandaràn a Ucraina de F-16

F-16C

Dimenge 20 d'agost de 2023, Mark Rutte, primièr ministre neerlandés, anoncièt que de F-16, avion de combat de concepcion estatsunidenca, serián mandats a Ucraina per los Païses Basses e per Danemarc.

País de cocanha

pastel

Un article de la revista del consèlh regional d'Occitània de decembre de 2018 e genièr de 2019.

Cristian Rapin : Louis XIV en Occitània

Louis XIV en costume de sacre, Hyacinthe Rigaud, 1701, detalh

Dins la revista Lo Lugarn numèro 94, Cristian Rapin presentava lo libre d'Hubert Delpont Parade pour une infante.