L'IEO-12 organiza lo dimècres 14 de febrièr de 2024, a 18h a l'Ostal de las Associacions, 15 avenguda Tarayre a Rodés, una serada dedicada al roman istoric de Jacques Regourd La patz del rei e de la glèisa.

Lo libre es estat publicat a la prima de 2023 per las edicions del Grelh Roergàs. Agotat en fin d'annada es estat reeditat.

Lo roman de 352 paginas conta l'istòria d’Augièr, jove pastre de Castèlmarin, en Roergue. L'istòria debuta en 1222 per s’acabar a Najac en 1249, del temps del renhe de Raimon VII de Tolosa. L'òbra mèscla ficcion romanesca e vertat istorica.

La presentacion se farà en preséncia de l’autor.

Cobèrta de La patz del rei e de la glèisa de Jacques Regourd, Grelh Roergàs, 2023


Joan-Maria Petit sus Jòrgi Reboul (1985)

Pròsas geograficas

Prefaci de Joan-Maria Petit a Pròsas geograficas de Jòrgi Reboul.

Critica del libre 'L'enfugida' de Joan-Ives Casanòva

'L'enfugida' de Joan-Ives Casanova

Un article de Clamenç Pech dins La Setmana numèro 981.

Tren : linha a granda velocitat Tolosa-Bordèu

TGV

Lo dijòus 7 de mai de 2026 lo primièr ministre francés Sébastien Lecornu signèt a Tolosa un protocól d'acòrd que rend la construccion de la linha ferroviària a granda velocitat (LGV) Tolosa-Bordèu irreversibla.

Prefaci de Frederic Mistral a 'La pauriho' de Valèri Bernard (1899)

paurilha

En 1899 sortissiá a Marselha lo libre La pauriho de Valèri Bernard amb un prefaci de Frederic Mistral.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Lo mistèri de la Montanha Negra'

Lo mistèri de la Montanha Negra

En novembre de 2012 sul webzine Jornalet Sèrgi Viaule presentava lo libre de Cristina Clairmont Lo mistèri de la Montanha Negra.