Twingo electrica
Twingo electrica prevista per 2020 © Renault

Lo constructor d'automobila Renault prevei d'electrificar sa pichona Twingo.

Lo modèl pel moment unicament disponibla en version esséncia serà disponible en 2020 en version electrica. Sonque lo equipaments ligat al mòde de propulsion seràn diferents dels autres modèls : l'estile, las dimension cambián pas.

L'autonomia prevista pel veïcul es de 180 quilomètres sus un cicle dich mixte o WLTP, per una poténcia de 60 kW. Son pes serà de 1 100 kg. Serà donc un pauc mai pesuga que las termicas.

La capacitat de la batariá, fabricada per Renault amb de celulas del sud-corean LG, serà de 22 kWh.

Una veitura destinada als pichons desplacaments del quotidian.


Conectica per cargar los aparelhs portables

Cargador tipe C

En setembre de 2021 la Comission Europèa presentava un plan per armonizar la conectica dels cargadors dels aparelhs portables. Dimars 7 de junh de 2022 lo Conselh adoptèt aquelas preconizacions.

Mission Artemis I : la fusada es partida

Artemis 1 : partença

La fusada de la mission Artemis 1 es partida lo dimècres 16 de novembre de 2022 emportant la capsula Orion. Objectiu : la Luna.

Sus l'òbra de René Girard

Adoration de l’Agneau de Dieu, Van Eyck, 1432

Un tèxt de la revista Aicí e ara numèro 3 (1979).

Sul libre de Régine Lacroix-Neuberth 'Le Théatricule et le caleçon d'écailles'

Le Théatricule et le caleçon d'écailles

Critica de Robèrt Lafont del libre Le Théatricule et le caleçon d'écailles.

Produccion d'idrogèn : la Region Occitània se posiciona

Idrogèn verd

La Region Occitània vòl venir lo primièr territòri a energia positiva. Per aquò desvolopa de mejans de producion adaptats.

La Comission Europèa trabalha sus la legislacion tecnica necita per autorizar los veïculs autonòms de nivèl 4

Mercedez classa S

L'executiu de l'Union Europèa trabalha a definir la legislacion tecnica per permetre la mesa en circulation de veïculs autonòms de nivel 4.

Mars : lo dròne Ingenuity reüssiguèt son primièr vòl

Ingenuity lo 16/04/2021

Ingenuity reüssiguèt son primièr vòl marcian.

Signatura d'un acòrd entre The Exploration Company e Axiom Space

Nyx, The Exploration Company

Lo 12 de setembre de 2023 The Exploration Company e Axiom Space signèran un acòrd de collaboracion.