Prototipe Polaris
Reactor prototipe Polaris © Helion Energy

La produccion d'electricitat mercés a la fusion de l'idrogèn es una de las solucions que permetràn deman d'aver denergia a un mendre còst e en quantitat.

Diferentas configuracions son a l'ora d'ara consideradas, mai que mai per de laboratòris publics.

Las recèrcas mai avançadas se pòrtan suls mejans de manténer un plasma confinhat per un camp magnetic en configuracion tokamak o stellarator.

Es tanben possible de far fusionar d'idrogèn d'un biais diferent en confinhant la matèria — de deuterium e de tritium — d'un biais dich inercial amb de lasèrs.

Un actor privat venguèt recentment propausar una biais novèl de far fusionar l'idrogèn : Helion Energy.

Creada als Estats Units en 2013 l'entrepresa a per ambicion de produsir d'energia electrica mercés a la fusion nucleara via una tecnica dicha magneto-inerciala.

En 2023 la societat anoncièt un acòrd amb Microsoft. Li deuriá fornir d'energia electrica tre 2028. Sam Altman CEO d'OpenAI participa tanben al finançament d'Helion Energy.

La fusion magneto-inerciala es un procèssus de fusion per confinhament inercial, ont de mai un camp magnetic extèrne es aplicat per fin d'augmentar encara lo confinhament de las particulas e lo nombre de reacion de fusion.

L'electricitat serà produsida dirèctament en convertissent l'energia del camp magnetic generat per la fusion, en electricitat.

En febrièr de 2026 la societat anoncièt qu'aviá poscut montar un plasma de deuterium e de tritum (D-T) a una temperatura 150 milions de grases Celsius amb lo reactor Polaris, setena generacion de reactor fabricat per Helion Energy. Polaris es en foncion dempuèi la fin de 2024.


Defensa : Thales presenta SkyDefender

SkyDefender, Thales, 2026

La societat Thales presentèt en març de 2026 son sistèma de proteccion contra las amenaças aeriana : SkyDefender.

Las batariás de las veituras electricas auràn un passapòrt

Batariá Z.E. 50, Renault, LG Chem

Las futuras batariás automobilas seràn dotadas d'un passapòrt. L'objectiu essent de documentar la vida d'aqueles elements dins lo temps.

Entrevista de Ernest Bergez, Sourdure

Dins son magazine dels meses de julhet e d'agost de 2019 la vila de Tolosa publicava una entrevista del musician Ernest Bergez, dich Sourdure, que presentava al mes de julhet son espectacles al Metronum.

Sèrgi Viaule : critica del libre de Miguel de Unamuno 'Sant Manuel lo bon, martir'

Al cors de l'estiu de 2020, IEO Edicions publiquèt dins la colleccion Flor envèrsa Sant Manuel lo Bon, martir de Miguel de Unamuno.

Intelligéncias artificialas : Anthropic comunica

Article Anthropic junh de 2026

La societat Anthropic publiquèt lo 4 de junh de 2026 un article per informar sus los potencials de son agent IA Claude.

Acòrdi de partenariat entre Mistral AI e Airbus

Logo de Mistral AI en 2026

Un acòrdi de partenariat es estat signat lo 28 de mai de 2026 a París entre Mistral AI e Airbus.

Espaci : Starlab Space mandarà son estacion en orbita bassa mercés al Starship de SpaceX

L'estacion Starlab

Lo dimècre 31 de genièr de 2024, Starlab Space, entrepresa creada per Voyager Space e Airbus, anoncièt que son estacion espaciala a vocacion comerciala seriá mandada en orbita bassa per l'astronau Starship desvolopada per la societat SpaceX.

Intelligéncias artificialas : Anthropic comunica

Article Anthropic junh de 2026

La societat Anthropic publiquèt lo 4 de junh de 2026 un article per informar sus los potencials de son agent IA Claude.