La convencion quadre signada en 2017 entre l’Ofici Public de la Lenga Occitana (OPLO) e lo Ministèri de l’Educacion nacionala a per tòca d’espandir e d'estructurar l’ensenhament de l’occitan de la mairala al licèu.

Per aquò far se pausa la question de la didactica pròpria a l’ensenhament bilingüe francés/occitan. L’OPLO per respondre al besonh que se pausa imaginèt lo Grop recerca-accion de didactica bilingüa francés-occitan suls ensenhaments fondamentals a l’escòla primària (GRAF).

L'idèa de l'Ofici es de sosténer las equipas en carga de l'ensenhament e de la formacion en lenga occitana dins lor reflexion e lor practica de l’ensenhament bilingüe. La constitucion del GRAF vòl crear un dialòg entre los diferents actors del mond educatiu, que sián cercaires, formators de terrenh, especialistas de la question o quadres de l’Educacion nacionala. L’objectiu es d’adaptar a tèrme los biaisses de trabalhar dels professionals en classa.

Una 1èra session de trabalh del Grop de recèrca-accion sus la didactica bilingüa a l'escòla primària se debanèt los 22 e 23 novembre de 2021. Los membres del GRAF, se retrobèron a Montalban per una session de trabalh sus la didactica de las matematicas en occitan.

Doas conferéncias èran organizadas. La primièra portava sus las experiéncias de recèrcas collaborativas en didactica de las matematicas : bi-plurilingüisme, ressorsas per la classa e geometria a l’escòla. Èra animada per Caroline Poissard, mèstra de conferéncias en didactica de las matematicas a l'universitat de Brèst.

La segonda s'interessèt als empaches didactics que se pòdon encontrar en matematicas : conceptualizacions e ressorsas contextualizadas, o cossí lengas e culturas pòdon influïr suls aprendissatges escolars e constituïr de ressorsas pedagogicas. Es Jean-Jacques Salone, mèstre de conferéncias en matematicas aplicadas e sciéncias de l’educacion e director de l’Institut de Recèrca sus l’Ensenhament de las Matematicas, de l’Informatica e de las Sciéncias del Centre Universitari de Formacion e de Recèrca de Maiòta qu'animava aquesta conferéncia.

Segon los organizators, quinze personas èran presentas, per escotar aquelas conferéncias e al delà, analisar e montar de sequéncias d’ensenhament de la geometria en occitan. La frucha d'aqueles trabalhs serà mesa a la disposicion dels professors de las escòlas en classa bilingüa


Sus l'empec de la lenga occitana en sciéncia

tablèu

Un article de Felip Carbona publicat dins la revista Vida Nòstra en 1972, sus l'emplec de la lenga occitana en sciéncia.

'Tornar legir Joan Bodon' obratge collectiu als Classiques Garnier

Relire Jean Boudou, Classiques Garnier, 2025

Ven de sortir als Classiques Garnier a la debuta de 2025 lo libre Relire Jean Bodon.

Croàcia passa a l'èuro e intra dins l'espaci Schengen

Membre de l'Union Europèa dempuèi 2013, Croàcia emplega dempuèi aqueste 1èr de genièr de 2023 l'èuro coma moneda. De pèças novèlas son donc intradas en circulacion.

L'occitan es un balon de rugbi !

rugbi

En setembre de 2013, J. B. publicava sul site de l'IEO d'Aveyron lo sieu punt de vista sus la lenga occitana.

Entrevista de Ernest Bergez, Sourdure

Dins son magazine dels meses de julhet e d'agost de 2019 la vila de Tolosa publicava una entrevista del musician Ernest Bergez, dich Sourdure, que presentava al mes de julhet son espectacles al Metronum.