Demonstracion del material de Schneider Electric

La societat Schneider Electric desvolopa un logicial de realitat augmentada, EcoStruxure Augmented Operator Advisor, per ajudar los tecnicians a identifiar panas e anomalias.

Las primièras versions de l'otís datan de 2017.

Lo logicial superposa d'objèctes virtuals a d'imatges monitorats en temps real per una camèra. Una simpla tableta es necessària per utilizar aquel logicial.

Los objèctes virtuals meton en valor los problèmas potentials de las installacions. Las informacions provenon directament dels aparelhs que comunican amb lo logicial. Demai amb aquel otís lo tecnician en intervencion pòt aver accès al contengut de bassas de donadas en temps real e se documentar.

Aquel tipe de material, portable e conectat, a per tòca de melhorar la mantenença dels sites industrials en facilitant lo trabalh dels operators.


Airbus trabalha sus d'avions zèro emission

ZEROe Airbus

Dempuèi lo mes de setembre de 2020 la societat Airbus publica regularament de nòtas ont presenta sos projèctes en matèria de transpòrt zèro emission.

Defensa : França ensaja son arma ipersonica

V-MAX junh de 2023

Lo diluns 26 de junh de 2023, França ensajèt al dessus d'Ocean Atlantic, son arma ipersonica.

Florian Vernet : presentacion de la tresena edicion del 'Dictionnaire grammatical de l'occitan moderne'

Vinha

En 2020 sortissiá a las Premsas Universitària de La Mediteranèa (PULM) la tresena edicion del Dictionnaire grammatical de l'occitan moderne de Florian Vernet.

Critica del libre 'L'enfugida' de Joan-Ives Casanòva

'L'enfugida' de Joan-Ives Casanova

Un article de Clamenç Pech dins La Setmana numèro 981.

Automobila : lo novèl Scenic de Renault es electric

Lo Scenic E-Tech, produsit dempuèi 2024

Lo constructor d'automobila Renault desvelèt a la fin de 2023 sos projèctes pel Scenic.

Safran certifica son motor per avion electric

ENGINeUS™ 100, Safran

Pel primièr còp dins l'istòria un motor d'avion electric ven d'èsser certificat. Son conceptor es europèu : Safran.

Automobila : la R5 es disponibla... tornarmai

Renault 5 E-Tech

La nòva R5 del constructor d'automobilas Renault est tornarmai disponibla e es electrica. Nommada Renault 5 E-Tech Electric se pòt comandar dempuèi lo mes de mai de 2024.

Conectica per cargar los aparelhs portables

Cargador tipe C

En setembre de 2021 la Comission Europèa presentava un plan per armonizar la conectica dels cargadors dels aparelhs portables. Dimars 7 de junh de 2022 lo Conselh adoptèt aquelas preconizacions.