Comunicacion OPLO setembre 2021
Comunicacion de l'OPLO

Al mes de setembre de 2021 l'OPLO comuniquèt sus sa prioritat per l'annada 2021/2022. L'organisme se vòl concentrar sul licèu.

Après aver constatat una baissa significativa dels efectius d’escolans qu’aprenon l’occitan dins aquelas estructuras dempuèi 2018 dins totas las acadèmias, l’OPLO decidiguèt de reagir en lançant un « Plan d’accion licèu ».

En ligam amb lo ministèri de l’Educacion nacionala e amb lo supòrt de las Regions Nòva Aquitània e Occitània, diferentas accions seràn menadas.

L'organisme se dona tres objectius :

  1. equipar los escolans que seguisson ja un ensenhament en occitan o las equipas ensenhantas que las acompanhan ;
  2. sensibilizar los liceans e collegians que seguisson pas encara un ensenhament en occitan al benefici de son aprentissatge ;
  3. valorizar las iniciativas identificadas dins cèrts licèus que favorizan lo desvolopament e l'emplec de la lenga.

Lo plan es dotat d’un budgèt previsional de 204 000 €.


Critica del libre 'L'enfugida' de Joan-Ives Casanòva

'L'enfugida' de Joan-Ives Casanova

Un article de Clamenç Pech dins La Setmana numèro 981.

Lenga occitana, beluga de l'espèr

Belugas

Un tèxt del jornal La Beluga (Tarn e Garona), agost de 2008.

Votacion del Parlament Europèu per melhorar la mobilitat electrica

Lògo recarga electrica

A la debuta del mes de julhet de 2023 lo Parlament Europèu votèt per l'adopcion de règlas novèlas per fin de far créisser lo nombre de las estacions que permeton de recargar los veïculs electrics. Las novèlas disposicions preveson tanben de ne facilitar l'usatge.

Pèire Cardenal : 'Vera vergena, Maria'

Detalh de l'òbra de Rafaèl La sacrada familha

Poèma de Pèire Cardenal : Vera vergena, Maria

Pau-Loís Granier per Felip Gardy

Pau-Loís Granier - òbra poetica occitana

Un article de Felip Gardy dins la revista Oc (ivèrn de 2002).