Comunicacion OPLO setembre 2021
Comunicacion de l'OPLO

Al mes de setembre de 2021 l'OPLO comuniquèt sus sa prioritat per l'annada 2021/2022. L'organisme se vòl concentrar sul licèu.

Après aver constatat una baissa significativa dels efectius d’escolans qu’aprenon l’occitan dins aquelas estructuras dempuèi 2018 dins totas las acadèmias, l’OPLO decidiguèt de reagir en lançant un « Plan d’accion licèu ».

En ligam amb lo ministèri de l’Educacion nacionala e amb lo supòrt de las Regions Nòva Aquitània e Occitània, diferentas accions seràn menadas.

L'organisme se dona tres objectius :

  1. equipar los escolans que seguisson ja un ensenhament en occitan o las equipas ensenhantas que las acompanhan ;
  2. sensibilizar los liceans e collegians que seguisson pas encara un ensenhament en occitan al benefici de son aprentissatge ;
  3. valorizar las iniciativas identificadas dins cèrts licèus que favorizan lo desvolopament e l'emplec de la lenga.

Lo plan es dotat d’un budgèt previsional de 204 000 €.


Estudi sus la Cançon de la Crosada

En 2015 sortissiá lo libre Lorsque la poésie fait le souverain, Étude sur la Chanson de la Croisade Albigeoise.

Lo freg, al pè del fuòc...

Freg e lops

En 2018 dins sa rubric Aital Òc lo jornal Centre Presse publicava lo tèxt d'E. Sodís : Lo freg al pè del fuòc.

Lo collectiu 'Per que viscan las nòstras lengas' escriu al Primièr Ministre

Pour que vivent nos langues

Lo collectiu Per que viscan las nòstras lengas mandèt al Primièr Ministre francés lo 2 de mai de 2025 una letra per lo questionar sus la plaça de las lengas minorizadas dins la reforma de la formacion iniciala e del recrutament dels ensenhaires.

Sèrgi Viaule : critica del libre de Miguel de Unamuno 'Sant Manuel lo bon, martir'

Al cors de l'estiu de 2020, IEO Edicions publiquèt dins la colleccion Flor envèrsa Sant Manuel lo Bon, martir de Miguel de Unamuno.

Sèrgi Viaule : critica del libre 'Lo mistèri de la Montanha Negra'

Lo mistèri de la Montanha Negra

En novembre de 2012 sul webzine Jornalet Sèrgi Viaule presentava lo libre de Cristina Clairmont Lo mistèri de la Montanha Negra.