Comunicacion OPLO setembre 2021
Comunicacion de l'OPLO

Al mes de setembre de 2021 l'OPLO comuniquèt sus sa prioritat per l'annada 2021/2022. L'organisme se vòl concentrar sul licèu.

Après aver constatat una baissa significativa dels efectius d’escolans qu’aprenon l’occitan dins aquelas estructuras dempuèi 2018 dins totas las acadèmias, l’OPLO decidiguèt de reagir en lançant un « Plan d’accion licèu ».

En ligam amb lo ministèri de l’Educacion nacionala e amb lo supòrt de las Regions Nòva Aquitània e Occitània, diferentas accions seràn menadas.

L'organisme se dona tres objectius :

  1. equipar los escolans que seguisson ja un ensenhament en occitan o las equipas ensenhantas que las acompanhan ;
  2. sensibilizar los liceans e collegians que seguisson pas encara un ensenhament en occitan al benefici de son aprentissatge ;
  3. valorizar las iniciativas identificadas dins cèrts licèus que favorizan lo desvolopament e l'emplec de la lenga.

Lo plan es dotat d’un budgèt previsional de 204 000 €.


Nòva : 'Lo cinc de junh' d'Ives Roqueta

Estiu

Dins la revista Letras d'òc numèro 1, de 1965, Ives Roqueta publicava lo tèxt : Lo cinc de junh.

Pedagogia : 'Enfanças'

En 2012 lo Centre Regional de Documentacion Pedagogica (CRDP) de l'acadèmia de Montpelhièr publicava un document a destinacion dels joves lectors Enfanças.

Union Europèa : ajudas a la infrastructuras de transpòrt

Ralh ferroviari

Lo dijòus 22 de junh de 2023 la Comission Europèa comunicava sus la politica de l'Union en matèria de transpòrt. Son 6,2 miliards d'èuros que seràn investits dins las infrastructuras.

Peticion contra la fin de l'Estivada de Rodés : Gardarem l'Estivada

Gardarem l'Estivada

Après las anóncias del conse de Rodés, Christian Teyssèdre, al subjècte de las animacions estivalas previstas per la vila, que preveson la desaparicion de l'Estivada coma manifestacion culturala occitana, un collectiu s'organiza per son manteniment.

Temps de castanhas, temps de Totsants...

Aliment emblematic dels païses occitans, la castanha.