Comunicacion OPLO setembre 2021
Comunicacion de l'OPLO

Al mes de setembre de 2021 l'OPLO comuniquèt sus sa prioritat per l'annada 2021/2022. L'organisme se vòl concentrar sul licèu.

Après aver constatat una baissa significativa dels efectius d’escolans qu’aprenon l’occitan dins aquelas estructuras dempuèi 2018 dins totas las acadèmias, l’OPLO decidiguèt de reagir en lançant un « Plan d’accion licèu ».

En ligam amb lo ministèri de l’Educacion nacionala e amb lo supòrt de las Regions Nòva Aquitània e Occitània, diferentas accions seràn menadas.

L'organisme se dona tres objectius :

  1. equipar los escolans que seguisson ja un ensenhament en occitan o las equipas ensenhantas que las acompanhan ;
  2. sensibilizar los liceans e collegians que seguisson pas encara un ensenhament en occitan al benefici de son aprentissatge ;
  3. valorizar las iniciativas identificadas dins cèrts licèus que favorizan lo desvolopament e l'emplec de la lenga.

Lo plan es dotat d’un budgèt previsional de 204 000 €.


Musica : Festenal Déodat de Séverac

Déodat de Severac, 1892

Dins son edicion del mes de decembre de 2024, lo jornal de la comuna de Tolosa, À Toulouse, donava la paraula a Jean-Jacques Cubaynes director del festenal de musica Déodat de Séverac.

Punt de vista de Jacme de Cabanas sul diccionari de Cantalausa (2002)

diccionari Cantalausa

En 2002 alara que Cantalausa acabava los sieu diccionari, Jacme de Cabanas li donava son punt de vista.

Municipalas de 2026 en França, programa del Partit Occitan

Eleccions Municipalas, França, 2025

Al mes de mai de 2025 lo Partit Occitan presentava son programa per las eleccions municipalas de 2026 en França.

Ives roqueta, escritura, enfança e... lo libre de François Cavanna 'Les Ritals'

Cavanna 'Les Ritals' detalhs

En 1979 dins la revista Aicí e ara Ives Roqueta tornava, alara que veniá de legir lo libre de François Cavanna Les Rital, sus son rapòrt a l'enfança coma escrivan.

Tolosa : Aplec de la sardana

Aplec de la sardana

Dins son magazine del mes de mai de 2019 la vila de Tolosa publicava una entrevista d'Estel Llansana que presentava l’Aplec de la sardana que s'anava debanar dins la vila.